martes, 18 de enero de 2011

GRÀCIES


A mitjans del segle XX , Na Salomé Moliner donà a llum un nadó sanot i llustrós què anomenà Emili (diuen alguns coneguts que aleshores ja tenia barbeta).
Hui, 55 anys després, moltes persones com jo hem tingut el gust de conèixer este xiqüelo al llarg de la nostra vida i, sobretot, la gent què estem relacionada amb el món de les Associacions d'Alzheimer, voldriem donar-li mil voltes, si calguera, les gràcies a esta gran dona per haver donat a llum aquell dia una gran persona.
Sí Emili, parle en nom d'una infinitèsima part d'amics que et volem i què no podem deixar passar esta oportunitat per dir-te com estem d'orgullosos de formar part amb tu de la Junta Directiva de FEVAFA i, d'haver-te tingut sis anys assolint un càrrec que has deixat fa tan sols uns dies per sempre, la presidència de CEAFA.
CHAPEAU EMILI! QUÈ BÉ! QUIN ORGULL!
Esta nit, seguda davant l'ordinador, he entrat a google i he escrit: Emili Marmaneu Moliner. Immediatament he pogut llegir: “aproximadament 2330 resultats en 0,23 segons”. Impressionant..... és el meu Emili!!!
Açò m'ha fet tornar enrere, fa uns anys, a la meua primera Assemblea General, on tan sols coneixia a Ramón, que no podia estar tota l’estona fent-me companyia. De sobte, mentre purulava per allí, et vaig vore vindre pel llarg corredor d'AFA València amb el teu anar tan particular i eixe aire socarronet genètic dels de Castelló, dient-me a mi mateixa: este deu ser el Marmaneu del qui tant em parlava el tio Pep..........a més a més segurrrrrr!
Doncs sí, no em vaig enganyar: eres socarronet (cotxe roig i jersei groc...), xistós, claret com l'aigua i tendre com el pa acabat de coure. Aquell que no pot vore plorar ningú, el que no calla ni baix l'aigua davant les injustícies i el que ha dut les seues coneixences sobre l'Alzheimer a quasi tots els racons del món.
Quin bé m'ha fet anar coneixent-te, escoltar la teua veu (inclús fins dormir-me), sentir la seguretat que transmets quan m'abrases i, sobretot, vore que no deixes mai la lluita per la millora de qualitat de vida de totes les persones que pateixen l’Alzheimer.
Emili eres l'amic que tot el món voldria tindre. Llàstima què també tingues un defecte, eixe què jo personalment he de patir i aguantar més que ningú tota la vida: un CULÉ com tu amb una XÉ com jo.
Però no has de patir, els xés som així..., t'aguantaré tota ma vida perquè et vull i, a més a més, et promet no canviar mai el bon costum de llavar sempre les samarretes del barça amb lleixiu.......per germanor.
Moltes gràcies Emili per tot el que has fet, pel que estàs fent i pel que faràs d'ara endavant. Ací ens tens com sempre als teus companys de Junta de FEVAFA i a totes i cadascuna de les Associacions que formen FEDERACIÓ.
Esta alegria ens ha de contagiar a tots perquè anem a fer una gran festa d'unió i satisfacció, anem a demostrar que FEDERACIÓ ha crescut en volum, en sapiència i en complicitat.
I damunt anem a fer-ho a un lloc emblemàtic i grandiós per la cultura musical de la nostra regió: “EL PALAU DE LA MÚSICA”. Anem a demostrar als nostres socis, col•laboradors, treballadors i tot aquell que vullga, què la música és una molt bona teràpia per a les persones amb l’Alzheimer i també per a totes aquelles que s’aturen una estoneta a escoltar-la.
No falleu, vos esperem el dia 9 de febrer a les 20:00 h i amb l'aforament ple.
Un bes

Rosa Oliver Fuster.
Vocal de FEVAFA.
Membre AFA CARCAIXENT

No hay comentarios: